Corfu Museum

Petsalis: Collection Of Corfu Island,Greece documents

Η Κερκυραία καθηγήτρια Γιαννούλα Θεοτόκη και η συνέντευξη της στο neoskosmos.com

“Λατρεύω την Ελλάδα μισώ όμως το σύστημα”

Δηλώνει η απόγονος τριών Ελλήνων πρωθυπουργών

27 Feb 2014

ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΜΟΡΡΙΣ

Η Γιαννούλα Θεοτόκη, καθηγήτρια Οικονομικών και πρόεδρος της Οικονομικής Σχολής του Πανεπιστημίου La Trobe της Μελβούρνης, αν και απόγονος τριών Ελλήνων πρωθυπουργών, απεχθάνεται την πολιτική σκηνή, όπως έχει σήμερα.

«Δεν υπάρχουν σήμερα πολιτικοί, σ’ όλες τις παρατάξεις κι αν κοιτάξεις, που να μπορούν να βγάλουν την Ελλάδα από το χάος που βρίσκεται αυτή τη χρονική στιγμή. Πρέπει ν’ αλλάξουν οι δομές και αυτό απαιτεί τόλμη. Σε τελευταία ανάλυση, όμως, όλοι φοβούνται το πολιτικό κόστος. Πάνω απ’ όλα, τους ενδιαφέρει το προσωπικό τους συμφέρον. Να κερδίσουν κάτι περισσότερο ή, στη χειρότερη περίπτωση, να μη χάσουν αυτό που έχουν σήμερα. Όλοι μιλούν για αλλαγή. Ποιος, όμως, θα τολμήσει έστω και να την πλησιάσει; Πιστεύω ότι θα πρέπει να ξεκινήσει από την κορυφή».

Τρία χρόνια στην Αυστραλία, η Γιαννούλα Θεοτόκη παρακολουθεί με πόνο καρδιάς τα διαδραματιζόμενα στην Ελλάδα και γίνεται μάρτυρας εκείνων που βρίσκουν καταφύγιο στη Γη της Επαγγελίας.

«Ο Έλληνας, όταν βρεθεί μακριά από το σύστημα της ανικανότητας του πολιτικού συστήματος και της γραφειοκρατίας, έχει αποδειχτεί ότι δημιουργεί και διαπρέπει. Είναι εργατικός, ανθεκτικός στις αντιξοότητες και δεν παρεκκλίνει του σκοπού του. Δεν έχουμε παρά να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας -εδώ στη Μελβούρνη, ας μην πάμε πολύ μακριά- και θα διαπιστώσουμε τα θαύματα που έχουν επιτύχει άνθρωποι που, ουσιαστικά, ήλθαν εδώ, χωρίς εφόδια, χωρίς γνώση του περιβάλλοντος και της γλώσσας».
Ακτινοβόλα προσωπικότητα η ίδια, τρέφει απεριόριστο θαυμασμό για τη μητέρα της, Ελισάβετ–Λουλού Θεοτόκη, κόρη του Ιωάννη Θεοτόκη, εγγονή του Γεωργίου Θεοτόκη και πρώτη εξαδέλφη του Γεωργίου Ράλλη, που και οι τρεις υπήρξαν πρωθυπουργοί της Ελλάδας.

Ήταν μια γυναίκα που ο δυναμισμός της δεν γνώριζε όρια. Τη θυμάμαι, στη δικτατορία, να διανέμει όλη τη νύχτα γραπτά του Γεωργίου Ράλλη και κανείς να μη γνωρίζει, αν θα γύριζε σπίτι το πρωί.

Πάντα με το κεφάλι ψηλά, γενναία, ευαίσθητη -εντούτοις και φιλεύσπλαχνη στον ανθρώπινο πόνο- μοίραζε όσα χρήματα κέρδιζε από τη σχολή σε όσους είχαν ανάγκη».
Στη συνέχεια, αναφέρεται η Γιαννούλα Θεοτόκη στη Σχολή Χορού που ίδρυσε η μητέρα της το 1965 στην Κέρκυρα, την πρώτη σχολή κλασσικού, σύγχρονου και παραδοσιακού χορού και το σκάνδαλο που ξέσπασε «πώς γίνεται η κόρη του Θεοτόκη ν’ ασχολείται με το χορό;».

«Η μητέρα μου, εντούτοις, με σπουδές στο αντικείμενο, επέτυχε κάτι θαυμαστό. Θυμάμαι ότι στο υπόγειο του σπιτιού μας, όπου ήταν η σχολή, να συγκεντρώνονται παιδιά κάθε ηλικίας και στη συνέχεια η μητέρα μου να δημιουργεί το «Κερκυραϊκό Χορόδραμα» με παραστάσεις Κερκυραϊκών και Επτανησιακών Χορών, και ενδυμασίες πάντοτε αυθεντικές. Ο πατέρας μου, Σπύρος Πογιάγος –παθολόγος-ενδοκρινολόγος– της έδινε απόλυτη ελευθερία να κάνει αυτό που αγαπούσε και την ικανοποιούσε. Θυμάμαι έλεγε «κάνε ό,τι επιθυμείς». Με τέτοια ώθηση και ενθάρρυνση, το ταλέντο της και ο ενθουσιασμός της για το χορό και τη σημασία που μπορούσε να έχει στην πολιτιστική μας προβολή, πραγματικά άφησε πίσω της μεγάλη κληρονομιά».

Λουλού Πογιάγου-Θεοτόκη

 

ΕΙΔΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΝΑ ΕΞΑΝΕΜΙΖΟΝΤΑΙ

Ζώντας η ίδια σ’ ένα περιβάλλον όπου η πολιτική ήταν τρόπος ζωής, στο σπίτι της γιαγιάς Ελένης-Αλεξάνδρας που είχε παντρευτεί τον Ιωάννη Θεοτόκη και έχοντας θείο τον Γεώργιο Ράλλη, θα πει ότι «αυτό που είδα ήταν περιουσίες να εξανεμίζονται –όλοι οι Θεοτόκοι είχαν παντρευτεί πλούσιες γυναίκες– και να υπάρχουν συνέχεια οικονομικά αδιέξοδα.

Η πολιτική καταβρόχθιζε τις περιουσίες, κινητές και ακίνητες. 
Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σήμερα –με τα μετρητά– τότε η ανταπόδοση κάποιας διευκόλυνσης γινόταν σε είδος. Έτσι, έβλεπες, για παράδειγμα, το σπίτι του Ράλλη -που όντως ήταν η προσωποποίηση του Καλού Σαμαρείτη- τα Χριστούγεννα να γεμίζει από κότες και γαλοπούλες που με τη σειρά του τις μοίραζε στους φτωχούς.
Ο ίδιος ήταν κατά των ρουσφετιών. Θυμάμαι όταν μπήκα στο Πανεπιστήμιο, μου έλεγε «κοίτα μη μου στείλεις καμιά φίλη σου για ρουσφέτι, χάθηκες».

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΟΥ, Η ΑΛΓΕΒΡΑ

«Ο πατέρας μου προσπαθούσε να με κρατήσει προσγειωμένη και να με κάνει να αγαπήσω τη μόρφωση. Θυμάμαι, το παιχνίδι μας να είναι η Άλγεβρα και να μου λέει ότι όλα είναι εφήμερα. Το μόνο που έχει πραγματική αξία στη ζωή είναι ό,τι έχουμε στο μυαλό μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αγαπούσε τις τέχνες. Ο ίδιος ήταν εξαίρετος ζωγράφος και χαράκτης. Η πολιτική, όμως, είναι γεγονός ότι ποτέ δεν με έλκυσε. Αντίθετα, είδα πράγματα που με απώθησαν, από νωρίς».
Και η Αυστραλία, πώς προέκυψε;

«Πάντα φοβόμουν τα μεγάλα ταξίδια. Όταν όμως καλέστηκα σε συνέδριο το 2008, στο Wellington της Νέας Ζηλανδίας, o φόβος μου ξεπεράστηκε και η χώρα της Αυστραλίας, στη συνέχεια, με γοήτευσε. Εξάλλου, είναι και η πατρίδα του συντρόφου μου Ρίτσαρντ. Να μην ξεχνάμε, επίσης, ότι πριν τον ερχομό μου στην Αυστραλία, είχα ήδη ζήσει 20 χρόνια στην Αγγλία με συχνές επισκέψεις στην Ελλάδα - που ποτέ δεν έβγαλα από μέσα μου. Την επισκέπτομαι σε κάθε ευκαιρία που μου επιτρέπει η δουλειά μου σήμερα. Βέβαια, την τελευταία φορά, αρχές Δεκέμβρη, το ταξίδι εκεί ήταν φοβερά επώδυνο, αφού αποχαιρέτησα την αγαπημένη μου μανούλα».

 ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ

Περπατώντας στην Αθήνα, θα πει η Γιαννούλα Θεοτόκη σήμερα, τίποτε δεν είναι το ίδιο.
«Πρώτα–πρώτα, δεν αισθάνεσαι πλέον ασφαλής. Περπατάς στο δρόμο με το φόβο μέσα σου, πράγμα που δεν συνέβαινε πριν μερικά χρόνια. Ο ρατσισμός έχει θεριέψει και τον γεύεσαι σε κάθε βήμα σου.

Μετά, είναι η θέα των κλειστών μαγαζιών που μιλά εύγλωττα, όσο και δυνατά, για την κρίση που μαστίζει την πατρίδα μας σήμερα. Κατά περίεργο, όμως, τρόπο, τα καφενεία είναι γεμάτα. Υποψιάζεσαι ότι μέσα σ’ όλη αυτή τη δυσκολία που περνούν οι άνθρωποι στην Ελλάδα σήμερα, δεν έχουν χάσει το θάρρος τους. Οι νέοι ιδιαίτερα, προσπαθούν να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση πραγμάτων με νέο βλέμμα.

Το «Έπος του Γκιλγκαμές» και ο Κερκυραίος P.S.Mavro/Stavriotis

O Καλλιτέχνης P.S.Mavro/Stavriotis γεννήθηκε το 1955 στο νησί των Oμηρικών Φαιάκων, στο νησί του Αλκίνοου και της Ναυσικάς! Σήμερα ζεί σε ένα ορεινό χωριό του νησιού μας... περπατά στην ύπαιθρο, γραφει και zωγραφίζει!

Με τα λόγια αυτά αυτοπροσδιορίζεται ο·P.S.Mavro/Stavriotis

1

Ένας ακόμη Δον Κιχώτης που περπατά και στέκεται γερά επάνω στο άλογό του, τον φιλοσοφικο-καλλιτεχνικό Βουκεφάλα.

Η έκπληξη είναι στην αιχμή από το κοντάρι του και λέγεται

2

http://eposgilgamesh.blogspot.gr/

Γράφει ο ίδιος για το έργο του αυτό:

Το «Έπος» είναι μια ακόμα πνευματική εργασία - αναζήτηση του συγγραφέα .
«Διάλεξα να επεξεργασθώ με αυτό το τρόπο το «Έπος του Γκιλγκαμές». Eίδα τον εαυτό μου σαν έναν «παραδοσιακό αφηγητή» και το κατέγραψα έτσι ακριβώς όπως θα το αφηγούμουν στους φίλους, τα παιδιά μου και στα εγγόνια μου. Θα ήθελα (αυτό το κείμενό μου) κάποτε, να διαβαστεί μπροστά σε κοινό, «από αναλογίου» και εύχομαι κάποια ημέρα αυτό να γίνει. Προς το παρών σας αφήνω να απολάψετε (!?) την ανάγνωση. Παρακαλώ, φανείτε επιεικείς μαζί μου

Να πώς περιγράφει Έπος του Γκιλγκαμές" η Wikipedia 

To Έπος του Γκιλγκαμές είναι ένα επικό ποίημα από την περιοχή της Βαβυλωνίας κι αποτελεί το αρχαιότερο γνωστό λογοτεχνικό έργο, και που ανάγεται σήμερα στην Ασσυρο-Βαβυλωνιακή φιλολογία. Πρόκειται για τη συλλογή θρύλων και ποιημάτων των Σουμερίων για τον Γκιλγκαμές, μυθικό ή/και ιστορικό πρόσωπο Βασιλέα ήρωα της Ουρούκ που θεωρείται ότι έζησε την 3η χιλιετία π.Χ. Το Έπος του Γκιλγκαμές, αποτελεί μια ποιητική παράδοση, στην αρχή προφορική, που μετά από κάποιους αιώνες απετέλεσε τον πυρήνα ενός ποιητικού κύκλου σε σουμερική γλώσσα. Οι μεταγενέστεροι ποιητές του Ακκάδ εμπνεύστηκαν ένα έπος όπου στη πληρέστερη μορφή του, (όπως έχει διασωθεί), περιείχε δώδεκα άσματα.
Το έπος αυτό περιλαμβάνει και τον περίφημο μύθο του Κατακλυσμού των Σουμερίων, με ήρωα τον Ουτναπιστίμ.

Αυτό το 'Επος πήρε στα χέρια του ο συμπατριώτης μας και έφτιαξε τον παραδοσιακό αφηγητή,όπως λέει για τους φίλους του,τα παιδιά του και τά εγγόνια του.

Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα και είμαστε βέβαιοι ότι θα γίνει ανάγκη για τον σκεπτόμενο άνθρωπο να διαβάσει το Έπος όπως το παρουσιάζει ο Ps Mavro. 

« • Την Πρώτη ημέρα ο Άνου μου χάρισε τα μάτια μου και με διάταξε... «Mη τα σηκώσεις ποτέ επάνω μου, για να με δεις...»

• Την Δεύτερη ημέρα ο Άνου μου χάρισε τα αυτιά μου και με διάταξε... «Mην προσπαθήσεις ποτέ με αυτά, να με ακούσεις...»

• Την Τρίτη ημέρα ο Άνου μου χάρισε την γλώσσα για να γεύομαι και με διάταξε... Mην προσπαθήσεις να με γευτείς...»

• Την Τέταρτη ημέρα ο Άνου μου χάρισε τη μύτη μου και με διάταξε... «Mην προσπαθήσεις να με μυρίσεις, ποτέ...»

• Την Πέμπτη ημέρα ο Άνου μου χάρισε την αφή και με διάταξε... «Mην προσπαθήσεις να με νιώσεις με τα δάχτυλα σου...»

• Την Έκτη ημέρα ο Άνου μου χάρισε την ομιλία μου και με διάταξε... «Ποτέ, με λόγια, Mην απευθυνθείς σε εμένα»

• Την Έβδομη ημέρα ο Άνου μου χάρισε την σκέψη και με διάταξε... «Ποτέ Mη κάνεις σκέψεις για εμένα... θα ήταν πολύ ανόητο>>.................................

και μια εικόνα για να μπούμε στην εικονοπλαστική διέγερση 

_

Ο Ασουρμπανιπάλ... ή κατα τους Έλληνες ο Σαρδανάπαλος... 7ος π.Χ. αιώνας.

Όταν ζήτησε την δική μας γνώμη για το έργο αυτό του απαντήσαμε ακριβώς τα πιο κάτω:

Κε Ps Mavro
Με τιμά να μου ζητήσετε την γνώμη μου για το Έπος που έχετε γράψει.Δεν νομίζω ότι η ικανότητά σας έχει ανάγκη επιβεβαίωσης αλλά από μόνη της σας καταξιώνει σε ένα φιλοσοφικό-διηγηματικό πεδίο και δεν χρειάζεται καμία γνώμη.Προσωπικά πιστεύω ότι αυτοί οι τίτλοι :Θεατρικός κριτικός,κριτικός της λογοτεχνίας,κριτικός μουσικής κ.λ.π. είναι κατά τη άποψη μου (συγχωρήστε μου την φρασεολογία) ΜΠΟΥΡΔΕΣ.Το έργο είναι αυθύπαρκτο και φέρει μια υπογραφή του γεννήτορα του.Το έργο σας αυτό ανήκει σε αυτή την κατηγορία και μπράβο σας.................Θεωρώ ότι το έργο σας αξίζει να διαβαστεί.Αναφέρομαι πάντα στο έργο σας και όχι τόσο σε σας προσωπικά γιατί πιστεύω ότι όταν ένα έργο υπογράφεται από τον δημιουργό του δεν ανήκει μόνο σ'αυτόν αλλά σε όλη την ανθρωπότητα.Με αυτές τις σκέψεις σας αφήνω στην αναταραγμένη γαλήνη σας,που θα είναι πάντα ταραγμένη αλλά και πάντα δημιουργική.
Με εκτίμηση
Γιάννης Πετσάλης

 

3

Για τα βιογραφικά του στοιχεία μας έστειλε τα πιο κάτω:

Παλιές Ζωγραφιές, κείμενα και ...μουτζούρες.
Aπό το 1976 έως το 1990 ο PSMavro παρουσίασε μία έντονη εκθεσιακή δραστηριότητα. Aπό το’ 91 και μετά ο καλλιτέχνης στράφηκε σε προσωπικές φιλοσοφικές αναζητήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα την φαινομενική απομόνωση του. Σήμερα zωγραφίζει μόνο για τον εαυτό του και τους φίλους του!
http://artpm.blogspot.com/

Zωγραφίζοντας στην Κέρκυρα.
Νεες Ζωγραφιες, κειμενα και ...μουτζουρες(!) απο τον PSMavro/Stavrioti
Εδώ θα δείτε τις τελευταίες εργασίες του Kερκυραίου ζωγράφου P.S.Mavro/Stavrioti που αφορούν την περίοδο 2007- 2011...
http://psmavro.blogspot.com/

Πιντούρες σε σκάτουλα, στο πάτερο τσι νούνας»!
«Σε αυτό το κύκλο, θέλησα να φτιάξω «λαϊκές ζωγραφιές», θεματικά και μορφολογικά. Τα παραδοσιακά «φολκλορικά» θέματα, τα υλικά ζωγραφικής, η γκάμα των χρωμάτων, η παλαίωση και το γυάλισμα... συντέλεσαν στο να δημιουργηθεί αυτή η ενότητα «λαϊκών» έργων που, πιστεύω, σωστά τα ονομάζω... «Πιντούρες σε σκάτουλα, στο πάτερο τσι νούνας»! Μία φράση που άκουσα τυχαία και που με ενέπνευσε! http://pittouresseskatoula.blogspot.com/

Δούρειος Ίππος!
Κείμενα και ζωγραφιές του P.S.Mavro/stavrioti
http://dourios-ippos.blogspot.com/

Θεών και Ηρώων, Θυμιάματα!
Κείμενα και ζωγραφιές του P.S.Mavro/stavrioti
http://ancientgreece-psmavro.blogspot.com/

 

 

Δύο μεγάλοι σύγχρονοι Κερκυραίοι καλλιτέχνες συνεργάζονται και δημιουργούν ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ-ΤΑΣΟΣ ΑΛΑΜΑΝΟΣ

Κέρκυρα είναι και το παρόν.Ο Συνθέτης Βαγγέλης Πετσάλης και ο Ζωγράφος Τάσος Αλαμάνος, έχοντας χτίσει μια μεγάλη καριέρα ο καθένας ξεχωριστά, αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια καινούρια από κοινού δημιουργία. Το Corfu Museum τους ευχαριστεί γι' αυτό και δίνει στους επισκέπτες του  την  δυνατότητα να δουν και την  Κέρκυρα του σήμερα.

Read more: Δύο μεγάλοι σύγχρονοι Κερκυραίοι καλλιτέχνες συνεργάζονται και δημιουργούν ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ-ΤΑΣΟΣ...

Search

Corfu Museum

Corfu Museum….τι μπορεί να είναι αυτό;

Θα το έλεγα με μια λέξη…. Αγάπη! Για ένα νησί που το γνωρίζουμε ελάχιστα. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε ν’ αγαπήσουμε ότι δεν το γνωρίζουμε. Στόχος λοιπόν είναι να το γνωρίσουμε όσο πιο βαθιά μπορούμε, μέσα από το χθες και το σήμερα, γιατί αλλιώς πως θα το αγαπήσουμε; Αγαπάω ατομικά και ομαδικά έχει επακόλουθο…. φροντίζω….. μάχομαι… και σέβομαι. Αγάπη προς την Κέρκυρα είναι το Corfu Museum και τίποτε άλλο.

OFFER TO THE MUSEUM

We warmly thank Mr Angelo Lavrano, grandson of the Chief of scouting in Corfou, for his offer of many historical books conserning our island.